מחקר חדש בארה"ב מראה כי קיים שוני בין המינים בנוגע לחוסר היענות לטיפול תרופתי בסוכרת כתוצאה מעלויות
top of page

מחקר חדש בארה"ב מראה כי קיים שוני בין המינים בנוגע לחוסר היענות לטיפול תרופתי בסוכרת כתוצאה מעלויות

סוכרת ממשיכה להוות מחלה משמעותית מבחינת בריאות הציבור במדינות מפותחות ומפתחות כאחד. כיום ישנם יותר מ400 מיליון חולי סוכרת בעולם כולו ו640 מיליון נוספים בסיכון למחלה. פחות מ50% מהחולים והחולות בסוכרת סוג 2 מצליחים לשמור על איזון גליקמי, כלומר איזון של ערכי הסוכר בדם. גורם משמעותי להצלחה באיזון הערך הגליקמי הוא היענות לטיפול התרופתי.

במחקר זה נבדקו 5260 גברים ו6188 נשים עם סוכרת מאובחנת מעל שנה. תוצאות המחקר הראו כי קיים סיכוי גבוה יותר שנשים ידלגו על נטילת תרופה, יקחו מינון נמוך מהמינון הנדרש או יבקשו אלטרנטיבה זולה יותר לתרופה שנרשמה להן, כתוצאה מעלות הטיפול. כמו כן הוסק כי ישנם גורמים נוספים המשפיעים על ההיענות, כולל גורמים חברתיים-כלכליים והמצב הבריאותי של המטופל/ת.

על כן, החוקרים סוברים כי לנשים יש סיכוי גדול יותר מאשר גברים לכישלון של הטיפול התרופתי עקב חוסר היענות, כאשר הסיבות לכך הן לרוב כלכליות.

לשמחתנו במדינת ישראל טיפולי הסוכרת נמצאים בסל הבריאות ולכן כנראה שפקטור העלות משחק תפקיד מינורי יותר בהיענות לטיפול, אך יש לשקול השפעה זו על טיפולים אחרים אשר לא נמצאים בסל ואשר ניתנים אך ורק באופן פרטי.


לקריאה נוספת - לחץ/י כאן

המאמר ועובד ע״י נגה שיפמן, חברת המשמרת הצעירה.



bottom of page