האם בנים נולדים חלשים יותר?
top of page

האם בנים נולדים חלשים יותר?

מחקר שפורסם ב Italian Journal of Pediatrics שופך אור בנושא.

מחקר שפורסם ע"י צוות המחקר של Migliori et al מראה שתינוקות זכרים נמצאים בסיכון גבוה יותר לפתח בעיות בריאותיות מאשר תינוקות נקבות. המחקר כלל מטה אנליזה של למעלה מ-600,000 תינוקות מרחבי העולם.


המחקר מצא כי תינוקות בנים היו בסיכון גבוה יותר ללידה מוקדמת, לפגות, לבעיות נשימה, למחלות של מערכת העיכול, ולבעיות מוחיות. הם היו גם בסיכון גבוה יותר למוות בשנה הראשונה לחיים.


צוות החוקרות והחוקרים מעריכים כי ישנם מספר גורמים שעשויים להסביר את הבדלים במצב הבריאותי בין תינוקות בני מין שונה. אחד הגורמים האפשריים הוא ההבדלים ההורמונליים בין המינים. הורמונים זכריים, כגון טסטוסטרון, עשויים לגרום להבדלים בבשלות הריאות של עוברים זכרים, דבר העלול להוביל לבעיות בריאותיות מגוונות.


המחקר מעלה גורמים אפשריים נוספים להבדלים - ביניהם הבדל במרכיבי חלב אם שמשתנה כתלות במין הילוד, או הבדלים בטיפול בתינוקות כתלות במינם.


מחקר זה מעורר מחשבה מחודשת על ההנחות שלנו בבריאות תינוקות. הוא מראה כי ישנם הבדלים במצב הבריאותי של תינוקות זכרים ונקבות, וחשוב להמשיך לחקור ולהבין את הגורמים להבדלים אלו כדי לספק טיפול רפואי טוב יותר לשני המינים כבר מרגע הלידה.


לקריאת/הורדת המאמר המלא:


The impact of gender medicine on neonatology.The disadvantage of being male
.pdf
הורידו את PDF • 726KB



bottom of page